Kemudahan perjalanan menggunakan Bus melalui Terminal Bersepadu Selatan di Bandar Tasik Selatan (TBS-BTS)

Travelling by Bus in Malaysia via Terminal Bersepadu Selatan at Bandr Tasik Selatan (TBS-BTS)

Tahukah anda akan kewujudan Terminal Bersepadu Selatan di Bandar Tasik Selatan ni?

Terminal pengangkutan ini menggunakan kecanggihan teknologi pengangkutan terkini untuk mempertingkatkan kemudahan dan keselesaan pengunjung dan para penumpang yang menaiki bas ekspres ke selatan, timur, dan utara.

Melalui Kaunter CTS 1 – 59 dan Mesin Tiket Layan Diri 1 – 12, TBS-BTS menawarkan Sistem Tiket Bersepadu (CTS) untuk semua destinasi selatan, pantai timur dan kesemua destinasi utara, dimana penjualan tiket secara individu oleh pengendali bas ekspres telah disepadukan di dalam satu sistem penjualan tiket yang inovatif dan terancang. Sekaligus memberi peluang kepada pengguna untuk membeli tiket bas tanpa gangguan peraih tiket dan ulat tiket. 

TBS-BTS juga menawarkan pembelian tiket (CTS) melalui melalui portal e-tiket. Segala pembelian menggunakan kad kredit dan sistem perbankan dalam talian (online banking) boleh dilakukan melalui portal ini.

Sumber: http://www.tbsbts.com.my/my/laman-utama

Stesyen TBS adalah stesyen bus yang menggunakan teknologi terkini di Malaysia. Sistem tiket dan boarding yang teratur sangat memudahkan dan melancarkan perjalanan semua traveller. Tiket bus boleh dibeli secara atas talian di laman e-tiket. Bagi kami, kami lebih suka untuk membeli tiket bus kami di laman REDBUS.

RedBus adalah sebuah laman web jualan tiket bus yang terbesar di DUNIA dan dipercayai hampir 8 million pelanggan seluruh Dunia! RedBus juga menawarkan pembelian tiket melaui web, applikasi iOS dan Andriod untuk hampir seluruh kawasan utama di Malaysia dan Singapore!

Yang menariknya, beli tiket melalui redbus ni, dapat diskaun dan cashback lagi tau ^_^ dah la beli online ja, dapat diskaun, tak perlu beratur di kaunter untuk tanyakan tiket, tiba saja hari perjalanan, terus saja bawa handphone dan tunjukkan tiket online tu di kaunter boarding pass, terus dapat boarding pass dan naik bus 😀

Nanti kami akan ceritakan lebih banyak tentang kelebihan Redbus di post seterusnya ya 🙂

Stesyen TBS ni besar! Mesti ada yang tertanya2 apa yg ada, dan dimana nak cari kedai2 dia. So..berikut adalah plan untuk setiap tingkat stesyen TBS

TBS_info-4

 

TBS_info-3

 

TBS_info-2

TBS_info-6

TBS_info-7

TBS_info-8

 

 

Berikut adalah kemudahan yang terdapat di stesyen TBS

TBS_info-9

Restaurant & cafe

TBS_info-10

Facilities

TBS_info-11

Shops

TBS_info-12

Services

TBS_info-13

Special needs

 

 

Contact information:

TBS_info-15

 

TBS_info-17

TBS_info-18

TBS_info-19

Stesyen TBS adalah stesyen sambungan dengan stesyen KTM, LRT dan KLIA Express.

 

TBS_info-20

 

TBS_info-1

Ruang menunggu bus (boarding) yang sangat selesa. Terdapat juga gerai jualan makanan ringat di kawasan ini.

Leave a Reply